söndag 28 september 2008

Humlalyckan - ett andrum



Middagen igår var jättetrevlig! Trevliga människor i ett trevligt sammanhang. Tack Erland och Cecilia!


Jag vill passa på att slå ett slag för Erland och Cecilias förverkligade dröm - en härlig oas som de byggt upp på sin gård mitt ute "in the middle of nowhere". På landet mellan Sösdala-Rickarum-Vinslöv...ja tänk själv. Men vackert är där. Snirklande vägar dit och det är mödan värt. Där har de inrett sitt gamla stall som café och inredningsbutik. Det är så himla mysigt och de har så himla goda hembakade kakor och hemlagad lunch med svenska råvaror - vilket inte är så självklart på restauranger idag, bara så ni vet! För mig är det självklart att köpa svensk kyckling och svensk mjölk, men det är det inte för alla. Snälla - börja med det ni också!


Åter till Humlalyckan. Ni ska få länken dit (klicka på bilden), så att ni förstår själva, men det viktigaste är att göra ett besök där. De har jättefina prylar och till bra priser, så att man kan unna sig att köpa lite till sig själv också när man ändå köper presenter till sina nära och kära.





1 kommentar:

Marina sa...

Hej! Hittade din blogg för att jag sökte på Humlalyckan. Jag var där idag nämligen och fikade. Mysigt ställe. Har itne varit där förut men jag lär garanterat åka dit igen.